Wednesday, October 28, 2009

Sukaneka Muadz

Alhamdulillah sukaneka sekolah Muadz telah berlangsung pada 24 Oktober yang lepas. Ini adalah pengalaman kedua saya menyaksikan anak bersukan. Bila anak bersukan ni saya pulak yang lebih-lebih rasanya. Bukan apa, nak bagi semangat (ke naik semangat..? eh..). Masa si Abang dulu lagi la excited. Maklumlah anak pertama. Macam terlebih-lebih pulak. Muadz ni ada sikit terkontrol lah...hihi. Sekolah tabika anak saya ni kalau buat sukaneka akan bersekali dengan hari keluarga. Tu yang best tuu..

Bermula jam 7.30 pagi kami berkumpul di sekolah tabika dan bergerak secara konvoi ke tempat sukan. Tahun ni sukan bertempat di Agensi Nuklear Malaysia.

Saya tak pernah pun masuk ke situ. Ya lah bukan tempat awam. Jadinya terujalah sangat nak tahu apa ada kat situ. Sebut pun nuklear. Sesampai saja wahhhh tak sangka pulak macam tu rupanya... dipenuhi hutan simpan... macam FRIM aja cuma tak ada sungai. Tak tahulah kalau bahagian dalam hutan tu betul.

Nyaman saja tempatnya. Hutan kan...(selalu hutan batu) tapi nyamuk banyak la pulak. Sebaik acara belum bermula kami diingatkan yang kawasan ni 'keras' sikit jadi jangan ler memandai-mandai nak masuk ke dalam hutan tu walaupun ada jalan-jalan yang memang tersedia (cuma untuk mereka dan keluarga mereka..). Tak dibenarkan ber jarak dari tempat sukan tu je lah...hee seram ler pulak..

Tepat jam 9 pagi acara dimulakan. Alhamdulillah semua berjalan lancar. Para ibu bapa pulak yang semangat semacam memberi sokongan untuk anak-anak. Bagus lah tuuu...

Setiap kali acara 3 kumpulan yang akan bertanding. Maka tiadalah istilah tidak 'menang'. Semua pun akan balik membawa hadiah. Maklumlah budak-budak tadika lah katakan tak dapat hadiah nanti mengamuk pulak. haha...

Beberapa pic yang sempat diabadikan..


Tengah bersiap sedia untuk acara membawa bola ping pong dalam sudu

Bersemangat sungguh Muadz waktu ni

Acara lumba jalan itik. Acara ni lah satu-satunya kumpulan Muadz dapat tempat pertama. Oke lah tu

Ni pulak acara kasut gergasi. Kanak-kanak yang kemetot memang terdera lah memakainya.. memang gergasi sungguh! haha...



Antara hadiah-hadiah yang disediakan. Saya tak dapat pun huhuhu...walaupun masuk acara ibu


Apa dia orang nak buat nih? eh..


Kakak dan abang tak habis-habis mengadu kena gigit nyamuk


Muadz sangat bahagia bersama hadiah-hadiah yang telah dimenangi. Abang dan kakak tumpang sekaki laa

Antara lorong-lorong kecil menuju ke dalam hutan. Teringin je nak tengok kat dalam tu tapi tak dibenarkan. Masa ambil pic ni pun terasa seram semacam je...

Alhamdulillah akhirnya majlis selesai jam 12 tengahari.

Sedikit info berkenaan Agensi Nuklear Malaysia. Klik http://ms.wikipedia.org/wiki/Agensi%20Nuklear%20Malaysia

Thursday, October 15, 2009

Takbir Ultraman

Assalamualaikum warahmatullah para sahabat...

Ingat nak tulis pasal berhari raya yang lepas tapi bulan raya dah nak habis dah. Hari tu lagi nak tulis.. idea kreatif lagi canggihs manggihs tak mahu keluar. Sebab raya kali ni macam biasalah juga. Seronok tu seronok tapi macam biasalah habis raya al posong wa kedana... nak cerita pun tak best. Lagi pulak tahun ni tah macam manalah satu keping gambar pun tak tertangkap. Ish ish ish...

Jadik tak de la gambar-gambar raya nak dipamerkan hihi... Sebab biasa yang tukang 'snap' tu Kak Jannah ku... tapi kali ini dia beraya rumah mak mertua dulu. Saya dan Kak Dee saja beraya rumah mak. Adik beradik yang lain pun semua rumah mak mertua dulu (tak aci nih..) Jadi ada sikit 'kureng' meriah lah... budak-budak je lah yang memang sentiasa meriah wa seronok... Bila teringat nak bergambar tu tahu-tahu jelah...anak-anak saya ni bagaikan molekul-molekul yang sentiasa aktif... tak de ke 'dan'nya nak men'snap' lagi pulak bila saya sibuk menyiapkan itu ini untuk raya kan....eh..

Sebenarnya saya nak berkongsi klip video ni cubalah dengar... moga ada manfaatnya dari baca cerita raya saya yang tah hapa-hapa ...

oke jom dengor..


video

Macamana? Bagaimanakah takbir kita? Ultramankah, Batmankah, Cicakman or...? Marilah kita ikut yang diajarkan Rasulullah. Jangan buat yang pelik-pelik..

Oke. Wallahualam..