Wednesday, November 24, 2010

Rindunyerr..

Assalamualaikum warahmatullah wahai sahabat-sahabat yang di kasihi sekalian.

Rindunyerr...

Apa khabar semua? Semoga kita semua berada dalam keredhaan Allah dan sentiasa berada dalam situasi hebat serta luar biasa bagus sekali. Amin.

Uishh lama betul saya tak berblog ya… rindu rinduuuu...

Alhamdulillah komputer saya dah oke. Dah lama dah okenya cuma saya saja yang tak berkesempatan nak mengupdate sebab sentiasa bizi.. ceewahh… bizi dengan kerja-kerja dunia yang tak pernah nak habis. Semoga kerja-kerja yang dibuat itu kerana Allah jua.

Ohh rindunyerr..

Bila lama tak menulis ni idea semacam beku la pulak ya. Nak cerita apa eks… Tak apalah untuk permulaan semula ni kita sembang sembang je lah apa yang terlintas di fikiran.

mmm...bagi yang pernah ke blog saya sebelum ni tentu perasan kelainan pada latar belakang blog ni kan? Amacam? Orait? Sesekali bertukar la pulaks kan.. asik design lama jer…jemulah pulak…

Kita manusia ni kan memang memerlukan kelainan dalam hidup. Kena ada pembaharuan. Ada pertukaran dan ada perubahan. Tak lah sama je... nanti mendatangkan kejemuaan. Semoga pertukaran atau pembaharuan ini membawa mood baru. Melahirkan lebih keceriaan dalam hidup. Ceewahhh...

Harap sahabat-sahabat juga suka dengan mood baru ini. Laa..tak suka? Tak berapa suka? Aisehwomen...tak kisahlah sekurang-kurangnya ia menyenangkan mata saya. Hihihi... mana boleh nak puaskan semua orang kan asal tak langgar syariat oke lah tuu. Ya lah nak tukar ni ada ‘beribu ribu lemon’ pulak backgroundnya nak buat pilihan, mahu tak rambang mata dibuatnya. Mungkin lepas ni tukar lagi..hihihi jangan marahhh..

Oo ya celik pejam celik rupanya dah ke penghujung tahun dah kita. Apa yang kita dah buat sepanjang tahun ni ya? Hajat dan azam dah tercapai ke belum? Buat azam baru pulak? Amal dan iman makin meningkat ke makin susut? Sama-samalah kita muhasabah ya..

Alhamdulillah sejak telah lebih setahun saya berblog ini banyak manfaat yang saya dapat. Pelbagai cerita dan ilmu yang boleh dijadikan teladan.Terima kasih pada sahabat semua. Ramai kenalan baru yang saya jumpa dan menghubungkan kembali silaturrahim sahabat lama yang terputus.

Awal pembabitan saya di dunia blog ini hanyalah sekadar suka-suka. Benda baru mestilah nak cubakan. Ramai kawan-kawan dah ada kita pun nak lah ada juga (tak aci) hihihi... Bukan niat saya nak menyampaikan ilmu di blog ini. Sekadar mencatat apa apa yang dirasakan nak dikongsikan saja. Lebih kepada diri dan keluarga je lah. Mana yang ada manfaat ambillah dan mana yang tak ada jadikan halwa mata hikss..

Oke akhir kalam saya lirikkan nasyid ini (by Nada Murni) untuk sahabat yang dirindu..

RINDU

Rindu itu adalah anugerah dari Allah
Setiap insan yang berhati nurani punyai rasa rindu
Rindu pada kedamaian
Rindu pada ketenangan
Rindukan kesejahteraan dan juga kebahagiaan

Orang-orang bertaqwa rindu akan kebenaran
Kejujuran dan keikhlasan dan keredhaan Tuhannya
Orang mukmin merindukan anak-anak yg soleh
Isteri-isteri yang solehah keluarga bahagia

Para pencinta kebenaran rindukan suasana
Masyarakat yang terjalin aman dan sejahtera
Merindukan tertegaknya kalimah Allah di muka bumi
Dan dalam merindukan keampunan Tuhannya

Dan seluruh umat itu merindukan cahaya
Yang menyinari kehidupan
Rindu kepada Tuhan


Wallahualam

4 comments: