Monday, May 18, 2009

Kad Ucapan Untuk Cikgu

Selepas macam-macam hari disambut, hari guru pulak tiba. Selamat hari guru lah untuk semua guru-guru. Semoga anda menjadi guru yang bukan saja mengajar pelajaran malah guru yang mendidik minda dan jiwa anak-anak.

Bersempena hari guru ini saya dan anak-anak sepakat nak memberi sesuatu yang istimewa untuk guru mereka. Ya lah guru adalah orang yang istimewa. Anak saya ni pulak al maklumlah... orang baru mula sekolah...bukan main lagi apa saja yang cikgu cakap semua bagus... eh betul lah tu... Bukan apa, kadang-kadang ada perkara yang kita memang dah bagi tahu dia tapi tak mahu ikut... tapi bila cikgu cakap je...terus boleh ikut...siap bagi tahu kita balik cikgu dia cakap... ish ish ish... Begitulah besarnya peranan dan pengaruh guru.

Sebelum ni kalau hari guru tak da lah rasa apa apa sangat pun pasal anak belum sekolah takat si Abang je tadika tak de lah rasa sangat nak menyambutnya. Macam tak terlibat gitu. (tak patut betul...) Tahun ni kira first time ler nak beriya iya. Teringat pulak zaman sekolah dulu waktu nak menyambut hari guru. Macam-macam. Cikgu yang favourite tu banyak le dapat hadiah.

Setelah berfikir-fikir saya cadangkan bagi kad ucapan untuk cikgu masing masing. Kad ucapan yang dibuat sendiri. Hadiah yang di buat sendiri lebih bagus saya rasa. Tak terdapat di mana-mana. First class punya.. hehe.. Lagipun, asyik nak beli je parah juga lah dalam gawat-gawat ni.

Maka berpulunlah kami membuat kad ucapan tu. Bukan main seronok lagilah Abang dan Muadz. Apa tak nya nak bagi hadiah untuk orang istimewa kan. Tersenyum-senyum je Abang sepanjang waktu membuat kad tu. Muadz pulak sibuk sangat menolong lah kononnya walaupun tak jadi memanjang... Tolong sibuk je ler... Tak pe lah yang penting semangat nak meraikan hari guru mereka.

Alhamdulillah selepas bertungkus lumus (seharian jugak ler) membuatnya akhirnya siap jugalah kad ucapan kami tu. Sungguh bahagia sekali si Abang dan Muadz nampaknya walaupun 90% sayalah yang menyiapkannya.




He he..okay tak? Hasil sentuhan kreativiti saya dan anak-anak. Kira orait la kan hehe...(perasan la pulak..) Yang ni Abang punya nak bagi cikgu dia 2 orang. Cikgu Nasa guru kelas dan Ustazah Nora cikgu favourite dia.


Yang di bawah ni pulak Muadz punya untuk cikgu tadika dia.


























Hari ini Abang dan Muadz melangkah dengan bangganya ke sekolah membawa kad ucapan masing-masing. Semoga pemberian ini ikhlas keranaMu ya Allah! Dengan itu diharap hubungan antara mereka dan guru masing-masing lebih erat.

'Guru adalah insan yang wajib dihormati selepas ibubapa'

2 comments:

  1. waaaahhhh cantekkk3!!.....leh watkan tuk besday faiz pasni ek...hahahaha

    ReplyDelete
  2. heheh.. bole bole... bila tu.. tahun depan la pulakkkk...kikikikik....

    ReplyDelete