Tuesday, March 16, 2010

Terima kasih sayang

Ohh sejuknya hati bahagianya jiwa...itulah ungkapan yang boleh saya gambarkan... wahhh pasal apa pulak ni yer... hihihi saja nak stori mori... walaupun dah lama berlalu tapi masih segar diingatan dan buatkan saya senyum sendirian bila terkenangkannya... ceewahhh..

Sebenarnya saya tak sangka anak-anak buat kejutan diharijadi saya yang lepas...biasalah juga terima2 hadiah harijadi ni kan... tapi bila datangnya daripada anak-anak, memang lainlah rasanya...bangga jugalah kiranya..nampak mereka dah pandai nak menghargai gitu. Kira first timelah ni dapat daripada anak-anak, tu yang terexcited lebih tuu..nak rakam kat sini...hihi

Suatu hari tu abang balik dari sekolah senyum-senyum je... pastu cakap, "mama...saya ada 'sesuatu' untuk mama...pejam mata dulu..." eh budak ni...selalu saya yang buat kat dia macam tu. Anak2 saya memang suka dengan kejutan...hari2 kalau boleh nak kena ada 'sesuatu'...tak kiralah apapun (walaupun sebiji gula-gula) jadi dah terbiasalah kalau hari tuu ada sesuatu saya akan kata..."haa hari ni mama ada 'sesuatu'...tutup mata dulu..." tapi biasalah kalau dia orang nak tu kenalah dah berbuat 'sesuatu' kebaikan juga...hihi strategi...

Saya pun tutuplah mata...bila buka tuuu...ohh tidakkkkkkk.... abang hadiahkan saya gelang tangan...cantik je dalam bungkusan plastik....oraitlah tuu...cepat2 abang suruh buka dan pakai. Al malang wa sadisnya... tak padannnnnnn...hiks...alamakk... kesian pulak tengok abang sedikit kecewa...tak pe lah bang yang penting abang bagi ni pun mama dah suka sangat....! Rupanya abang beli daripada kawan sekelas dia...saiz budak-budaklah... wahh budak sekarang ni pandai berniaga pulak kat sekolah...usahawan kecil...bagus...baguss...

Muadz bila tengok abang bagi saya hadiah dia pun nak bagi juga...jelouslah tuu.. tak sangka pulak dia boleh buat kad untuk saya.

Tiba-tiba je...mama, nah...(dengan malu2 kucing pulak...heheh..) wahhh terkejut badaklah saya...buat2 terkejut ler...sebelum tu dah tahu dah dia nak bagi sebab sibuk je cari kertas dan gunting...

Anak-anak ni bila kita buat2 terperanjat tu kan dia orang suka tambah pulak dengan pujian bagaikan Gunung Everest, lagilah...hihi...strategi...

Kakak pun saya tengok sibuk menconteng juga di kertas... siap saja dia pun bagi...nah mama ni untuk mama... wahhh alhamdulillah walaupun masih belum tahu menulis betul tapi kakak juga tahu untuk memberi saya sesuatu sebagai hadiah harijadi untuk mamanya.

Terima kasih anak-anak mama...terima kasih sayang...sesungguhnya mama bangga dengan kalian. Walaupun hadiahnya mungkin tidak seberapa pada orang lain tapi bagi mama ia cukup bermakna. Mama berdoa agar anak-anak mama menjadi anak-anak yang soleh yang tahu tanggujawabnya sebagai seorang hamba kepada Tuhannya...

'Memberi itu lebih baik daripada menerima'

Hadiah daripada abang...dek ketidakpadanan maka kakaklah yang empunya..

Kad hasil buatan Muadz..terharulah puloks...

Ini kakak punya..oraitlah tuu...

Wallahualam..

4 comments: